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거시경제/경제지표

미국 2011년 12월 소비자 신뢰지수(2011.12.28)

 

Consumer Confidence(소비자 신뢰지수)


 

Highlights

  • The Conference Board's Consumer Confidence Index increased from a downwardly revised 55.2 (from 56.0) in November to 64.5 in December. That is the highest confidence level since April.

    컨퍼런스보드가 발표한 12 소비자 신뢰지수 11 잠정치 56.0에서 내린 55.2 보다 상승한 64.5 발표됐으며 2011 4 이후 가장 높은 수치

     

     

     

Key Factors

  • The gain in confidence mirrored the growth in the University of Michigan Consumer Sentiment Index. That index increased from 64.1 in November to 69.9 in December, which is the highest level since June

    이번 소비자 신뢰지수의 상승은 2011 6 이후 가장 높은 수치를 보인 미시건대 소비자 심리지수(11:64.1 12:69.9) 상승과도 맥을 같이 한다.

     

  • Like the Sentiment Index, the Confidence Index showed strong growth in both the Expectations and Present Situation Indices.   Most of the gain in the Consumer Sentiment Index, however, came from better future expectations while growth in the Consumer Confidence Index came mostly from better current economic conditions.

    소비자 심리지수처럼 소비자 신뢰지수도 기대치나 실제치 모두 강한 상승세를 보여줬다.

    하지만 소비자 심리지수 상승의 요인이 미래에 대한 기대감이라면,

    소비자 신뢰지수의 상승은 개선되고 있는 현재의 경제상황에 기인한다.

  • The Present Situation Index increased from 38.3 in November to 46.7 in December. That is the highest point since September 2008. This reflects the recent improvement in the labor sector where the initial claims level has fallen to three-year lows and the unemployment rate has dipped below 9.0%.

    현재상황 판단지수(11:38.3 12:46.7) 2008 9월來 최고치.

    이는 신규실업수당청구건수가 3년래 최저치로 떨어지고, 실업률이 9% 아래로 떨어지는 등의

    최근 고용 부문의 개선을 반영 것이다.

 

 

Big Picture

  • Consumer sentiment/confidence indices get way too much attention. The simple fact is that sentiment does not correlate strongly with consumer spending and thus has little predictive value. Consumer spending correlates more closely with income. Sentiment tends to reflect well known factors such as unemployment rates and gas prices more than it predicts future spending patterns.

소비자 신뢰/심리지수가 무조건적으로 소비자 소비와 연결되지는 않는다. 소비는 소득과 더욱 밀접하게 연결되어 있다.

신뢰지수는 예상되는 미래 소비 패턴 보다는 고용율이나 유가 가시적인 요인들에 영향을 받는 경향이 있기 때문이다.

 

Category

DEC

NOV

OCT

SEP

AUG

Conference Board

64.5

55.2

40.9

46.4

45.2

Expectations

76.4

66.4

50.0

55.1

52.4

Present Situation

46.7

38.3

27.1

33.3

34.3

Employment ('plentiful' less 'hard to get')

-35.1

-37.4

-43.3

-43.8

-43.7

1 yr inflation expectations

5.4%

5.6%

5.8%

5.8%

5.9%



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http://www.briefing.com/Investor/Calendars/Economic/Releases/conf.htm#ixzz1hoBll3U9