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Digital shopkeepers
Apr 16th 2012, 12:00 by The Economist online
How much does the internet contribute to the economies of G20 countries? G20 국가들의 경제에 인터넷이 얼마나 기여하는가?
MUCH of the world may still (or again) be in recession, but the internet keeps growing—and so does its economic weight. In the G20 countries, the internet economy will grow at more than 10% annually for the next five years and by 2016 reach $4.2 trillion, or 5.3% of GDP—up from $2.3 trillion and 4.1% in 2010, according to a recent report by the Boston Consulting Group (BCG).
많은 국가들이 아직(또는 재차) 침체에 빠져있지만 인터넷 산업은 여전히 성장하고 있고, 경제에서 차지하는 비중 또한 늘고 있다. 보스턴컨설팅그룹(BCG)의 최근 리포트에 의하면, G20국가들에서 인터넷이 경제에서 차지하는 비중은 앞으로 5년동안 연 10%의 성장세를 보여 2010년 2.3조 달러(GDP의 4.1%)에서 2016년 4.2조 달러(GDP의 5.3%)로 커질 것이다.
But there are big differences between countries. Britain leads the pack. Its internet economy is now bigger than its construction and education sectors, mainly thanks to the popularity of e-commerce.
하지만 나라마다 큰 차이가 있을 것이다. 영국이 선두에 있다. 영국의 인터넷 경제는 e-commerce 덕분에 건설이나 교육 분야보다도 더 크다.
To paraphrase Adam Smith, the country has become a nation of digital shopkeepers.
애덤 스미스를 재인용 하자면, 국가는 디지털 가게주인(digital shopkeepers)들의 나라가 되었다. (주: 애덤 스미스의 국부론에 나오는 표현으로 관용적으로 영국 사람들을 a nation of shopkeepers라고 함)
China and, to some extent, India stand out thanks to internet-related exports in goods and services, respectively.
중국과 인도의 경우 각각 인터넷 관련 재화와 서비스의 수출이 두드러진다.
South Korea and Japan are also strong in both e-commerce and exports.
한국과 일본 또한 e-commerce와 수출에 강하다
Europe punches below its weight, mainly because its internet economy is held back by a lack of a single digital market. If the European Commission succeeds in creating one, the old continent may be able to pull ahead of the new one by 2016.
유럽은 주로 단일 디지털 시장의 결핍으로 인한 인터넷 경제의 침체로 저조한 모습을 보이고 잇다. 만약 유럽연합이 단일 디지털 시장을 만든다면, 구대륙(유럽)은 2016년까지 신대륙(미국or신흥국들)을 앞지를 수 있을 것이다.
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