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Market Strategy/Daily&Spot

[Spot!] Cyber Monday

Cyber Monday is a marketing term for the Monday immediately following Black Friday, the Friday following Thanksgiving Day in the United States, created by companies to persuade people to shop online.

Cyber Monday는 온라인 쇼핑을 부추기기 위해 업체들이 만든 용어로, 블랙프라이데이 다음주 월요일을 일컫는다. 

The term made its debut on November 28, 2005 in a Shop.org press release entitled "'Cyber Monday' Quickly Becoming One of the Biggest Online Shopping Days of the Year".

이 용어는 Shop.org라는 업체가 2005년 11월 28일 보도자료에서 처음으로 사용하면서 알려졌다.

According to the Shop.org/BizRate Research 2005 eHoliday Mood Study, "77 percent of online retailers said that their sales increased substantially on the Monday after Thanksgiving, a trend that is driving serious online discounts and promotions on Cyber Monday this year (2005)".

Shop.org의 보고서에 따르면 77%의 온라인 판매자들이 추수감사절 다음주 월요일에 매출이 급증하였고, 그날 큰 폭은 할인 행사를 하는 것이 트렌드로 자리잡았다.

In 2010, comScore reported that consumers spent $1028M online on Cyber Monday (excluding travel, 2009: $887M), the highest spending day of 2010.

2010년 comScore는 소비자들이 Cyber Monday에 10억불 가량을 소비했다고 보고했고, 이는 2010년 중 가장 높은 수치이다.

In 2006, Shop.org announced that it launched the CyberMonday.com portal, a one-stop shop for Cyber Monday deals. Cyber Monday has become an international marketing term used by online retailers in Canada, the United KingdomPortugalGermany and Chile.


2006년, Shop.org는 CyberMonday.com이란 Cyber Monday 전용 포털사이트를 열었고, Cyber Monday란 용어는 캐나다, 영국, 포르투갈, 독일, 칠레의 온라인 판매자들이 사용하는 국제적인 마케팅 용어가 되었다.

[Source : Wikipedia]